divendres, 20 de desembre del 2013

Dissabte, 18 de desembre de 2010

L’Oriol Gracià m’entrevista als estudis de Ràdio Tortosa. Parlem del paper que juga la literatura en la promoció del territori. Convenim que l’Empordà és destí turístic de primera divisió, entre altres motius, per les tones de bona literatura que hi va abocar Josep Pla. Jo afegeixo que s’ha d’aprofitar l’obra literària de Sebastià Juan Arbó per fer el mateix amb el Delta de l’Ebre. Tant l’un com l’altra tenen molt camp per córrer.
L’Oriol em pregunta si estic escrivint alguna cosa, i contesto que sí. Que faig el meu primer dietari entre solsticis. I que ell, i aquesta entrevista, hi sortirà. Ara ell em converteix en escriptor de ràdio, en el futur jo el faré periodista de llibre. 
Revelo les meves intencions, públicament, perquè el temps d’aquest dietari s’acaba. Només falten tres dies per al solstici d’hivern. Dic la veritat perquè ja n’estic cansat, de dir mentides. Sóc molt dolent dient-ne, em costa fabular, de seguida se’m nota quan no dic la veritat, tinc remordiments quan menteixo i em resulta molt més fàcil i còmode atendre’m als fets. I dic la veritat perquè sóc conscient que, si a algú no se li pot dir mai, mai, mai una mentida, és a un periodista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada